• English
  • Eesti
    KKK

    Mida teha, kui ravimi müügi hetkel vajalik infotehnoloogiline lahendus ei toimi?

    Printer-friendly version

    Võimalusi on mitu, sõltuvalt sellest, millise tehnilise lahendusega on probleem:

    • Kui apteegi infosüsteem ei tööta, on võimalik sisestada ravimipakendil olevad silmaga leotavad turvaelemendid (toote kood ja seeria number) Ravimite Ehtsuste Kontrolli Sihtasutuse (REKS) andmekogu veebirakenduse kaudu ja saada kinnitus ravimi ehtsuse kohta ning ainulaadne identifikaator kasutuselt kõrvaldada.
    • Kui REKS andmekogu ei tööta, siis tuleb veenduda,  et pakendil ei ole nähtavaid võltsingu tunnuseid ja rikkumisvastane seade on kahjustamata, kirjutada üles (võib teha foto) või salvestada oma infosüsteemi pakendi tootekood ja ravimi seerianumber ning müüa ravimi patsiendile.  Infotehnoloogilise probleemi lahenedes tuleb koodid esimesel võimalusel sisestada turvaelementide andmekogusse (fotol olevat 2D koodi on võimalik ka skaneerida). Juhul, kui sisestamisel selgub, et ravim võib olla võltsitud, tuleb võtta ühendust ravimi ostnud patsiendiga ravimi võimaliku tagastamise osas.
    • Kui apteekril on kahtlus, et ravim võib olla võltsitud, kuigi seda ei ole tehnilise probleemi tõttu võimalik tuvastada, võib apteeker jätta ravimi patsiendile müümata.